FAQ og support for Mitt Aleris
Her har vi samlet noen ofte stilte spørsmål om appen Mitt Aleris. Finner du ikke det du leter etter kan du også ta kontakt med oss for support.
FAQ
Hvordan logger jeg inn i appen?
Du logger deg inn med hjelp av norsk Bank ID. Siden vi håndterer sensitive personopplysninger i appen er det viktig at du er autentisert på sterkeste måte. Det er rett og slett for å beskytte deg og dine helseopplysninger. Når du først er autentisert kan du velge en 6-sifret PIN-kode for pålogging, alternativt bruke fingeravtrykk eller ansiktsgjenkjenning.
Jeg har glemt min pinkode. Hva gjør jeg nå?
Hvis du har glemt pinkoden du valgte første gang du logget inn kan du bare klikke på "Glemt din PIN-kode?" nederst på påloggingssiden for å komme tilbake til startsiden. Da får du på nytt autentisere deg med Bank ID og deretter kan du velge en ny PIN-kode.
Jeg vil endre min time men får beskjed om at jeg ikke kan gjøre det i appen
De fleste timer går å endre selv i appen, men det er noen unntak. Er det mindre enn 24 timer igjen til timen din vil det for eksempel ikke være mulig å endre timen i appen. Da må du ta kontakt med oss på telefon. Det samme gjelder hvis du ønsker å endre en planlagt operasjon. Her finner du kontaktinformasjon til alle våre avdelinger.
Finner du ikke det du leter etter?
Her kan du ta kontakt med oss for supporthenvendelser gjeldende Mitt Aleris. NB! Gjelder din henvendelse en time hos oss må du ta kontakt med sykehuset det gjelder. Henvendelser om timer og helserelaterte spørsmål kan ikke besvares her.