Om Aleris
Aleris er Norges ledende private helseforetak med et landsdekkende tilbud av sykehus- og medisinske senter. Virksomheten dekker de fleste medisinske fagområder - og vårt mål er å tilby helhetlige pasientforløp fra diagnostikk til behandling, både på vegne av det offentlige og til private pasienter.
Vi har nærmere 800 medarbeidere ved 13 sykehus og medisinske sentre fra Kristiansand i sør til Tromsø i nord. Aleris en del av Skandinavias største privateide virksomhet innen helse med avdelinger i Norge, Sverige og Danmark og er eid av Triton.
Aleris sykehusavdelinger er sertifisert etter ISO 9001:2015 (kvalitet) og ISO 14001:2015 (miljø), som er de to mest anerkjente standardene for kvalitet- og miljøsertifisering. Sertifiseringen innebærer at vi etterlever strenge krav til vår drift, noe som er med på å sikre trygghet for våre pasienter og en miljøvennlig drift.
Vår kvalitetspolicy:
Vår kvalitetspolicy har fokus på høy kvalitet, godt omdømme og god økonomisk styring. Dette innebærer at vi skal:
• Yte medisinske tjenester med høy kvalitet, og utføre tjenestene sømløst for våre pasienter og henvisere.
• Tilfredsstille våre pasienter og henvisers forventninger til medisinsk kvalitet og service.
• Ha en høy grad av tilgjengelighet og bestrebe så korte ventetider som mulig.
• Sette hensynet til pasienten først.
• Behandle pasienter, henvisere og kolleger med likeverd og respekt.
• Sørge for oppdaterte rutiner og utstyr.
• Kontinuerlig utvikle våre prosesser og vår kompetanse.
• Sikre at vår drift er i samsvar med alle relevante lover og forskrifter. Kvalitetspolitikken gir føringer for konkrete kvalitetsmål som ledd i vårt kontinuerlige forbedringsarbeid. Det foretas målinger av pasienter og ansattes tilfredshet.
Vår miljøpolicy:
Aleris skal:
• Tilstrebe en mest mulig miljøvennlig drift
• Beskytte det ytre miljøet ved å redusere våre klimautslipp og redusere vårt ressursforbruk ved mest mulig bruk av miljømerkede produkter
• Sikre at vår drift er i samsvar med lovkrav og andre krav med betydning for vår påvirkning på ytre miljø •
Stimulere til økt miljøbevissthet på alle nivåer i selskapet gjennom hensiktsmessige prosedyrer, opplæring og informasjon.
• Sette mål og delmål for miljøarbeidet med prioritet for de vesentligste miljøaspektene
• Evaluere miljøledelsessystemet og miljømålene med regelmessige intervaller med målsetting om å forbedre våre systemer og miljøprestasjoner.